لازك چشم چيست ؟ | عمل جراحي لازك

فوق تخصص شبكيه و ليزر، جراح و متخصص چشم

لازك چشم چيست ؟ | عمل جراحي لازك

لازك چشم

لازك

بسياري از افراد از استفاده از عينك و لنز هاي تماسي خسته شده اند و به دنبال روش هايي براي رهايي از عينك و لنز هستند. هدف از روش‌هاي ليزري براي اصلاح عيوب انكساري مانند نزديك بيني ، دوربيني  و آستيگماتيسم ، ايجاد تغيير در انحناي قرنيه است كه در اين صورت فرد را از استفاده از عينك بي نياز مي كند . لازك (LASEK) تركيبي از مزاياي دو روش ديگر جراحي چشم يعني ليزيك (LASIK) و پي آركي (PRK) است. البته بايد بدانيم هر يك از اين روش ها داراي معايب و مزايايي هستند.

نحوه جراحي لازك

قبل از جراحي بايد توجه كنيد كه افراد بالاي 18 سال كه به مدت 6 ماه شماره چشم ثابت داشته اند و مشكلات از قبيل آب مرواريد و ديگر بيماري هاي چشمي نداشته اند قابليت انجام اين جراحي را دارند. معمولا پزشك با معاينه چشم و اندازه‌گيري ضخامت قرنيه، فشار چشم، اتساع مردمك و انكسار، و همچنين با بررسي سابقه پزشكي بيمار، نظر نهايي را در مورد عمل جراحي ليزيك يا منع آن اعلام مي‌كند.

اين عمل بدون بيهوشي و تنها با استفاده از قطره بي‌حس كننده انجام مي‌گيرد. در جراحي لازك ابتدا با قرار دادن الكل رقيق 20% به مدت 15 تا 20 ثانيه اپي تليوم قرنيه بصورت يكپارچه منعقد مي گردد، سپس با ابزاري بسيار ظريف بنام هاكي آنرا برداشته و اشعه ليزر بر سطح قرنيه تابيده مي شود و لايه تراشيده شده ظرف چند روز خود به خود ترميم مي‌شود. بعد از عمل داروهايي تجويز ميشود كه استفاده دقيق و مرتب آنها باعث تسريع روند بهبودي و جلوگيري از عفونت ميشود

 

جهت مطالعه ادامه مطلب به لينك زير مراجعه كنيد :

لازك چشم چيست ؟ | عمل جراحي لازك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.